مراحل برندسازی و ساخت یک برند موفق 2
بخش دوم از مراحل برندسازی در ادامه به سایر مراحل پرداخته خواهد شد.
اگر بخش اول را مطالعه نکرده اید، کلیک کنید
5- مشخصات و مزایای اصلی برند خود را بیان کنید.
همیشه برندهایی با بودجه بیشتر و منابع بیشتر برای رهبری یک صنعت وجود خواهند داشت.
محصولات، خدمات و مزایای شما فقط متعلق به خود شما است.
شروع یک برند به یاد ماندنی به این معنی است که شما عمیق کاوش می کنید تا بفهمید چه چیزی را ارائه می دهید و هیچ کس دیگری آن را ارائه نمی دهد.
بر روی کیفیت و مزایایی که برند شرکت شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید.
با فرض اینکه می دانید مخاطبان شما دقیقاً چه کسانی هستند، به آنها دلیلی دهید تا برند شما را نسبت به برند دیگر انتخاب کنند.
لازم به ذکر است که این صرفا لیستی اجمالی از ویژگی های محصول یا خدمات شما به مشتری نیست. به این فکر کنید که چگونه ارزشی را فراهم می کنید که زندگی مصرف کننده را بهبود بخشد.
در اینجا چند نمونه ذکر شده:
- خدمات مشتری معتبر و شفاف تر
- راهی بهتر برای بهره وری بیشتر
- کاهش هزینه ها با ارائه یک گزینه مقرون به صرفه تر
- صرفه جویی در وقت، در انجام کارهای روزمره
-
صدای برند منحصر به فرد خود را شکل دهید.
صدای شما به مأموریت، مخاطب و صنعت شرکت شما وابسته است.
این نحوه برقراری ارتباط با مشتریان تان و نحوه پاسخگویی به آن هاست.
صدای برند می تواند چنین باشد:
- حرفه ای و جدی
- دوستانه / عامیانه یا محاوره
- فنی و تخصصی
- آموزنده یا عالمانه
- خدمات محور
- معتبر
صفات و امکاناتی بی پایان وجود دارد که می تواند یک صدای برند در ورای پیام شما ایجاد کند.
در نهایت، شما می خواهید صدای برندی را انتخاب کنید که منطقی باشد و مورد توجه مشتریان هدف شما قرار گیرد. خواهید دید که اگر صدای برند مناسبی را پیدا کنید و از آن استفاده کنید، بیشترین شانس را برای ارتباط با مصرف کننده دارید.
این امر به ویژه هنگام انتشار مقالات وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. حفظ صدای سازگار به شما کمک می کند تا تصویر برند شما از چندین طریق به همان شکل شناخته شود. جامعه ای از هواداران یا خوانندگان هنگامی که محتوای شما را مطالعه می کنند انتظار صدای برند و شخصیت برند خاصی را خواهند داشت.
-
بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد.
مشتریان به دنبال تجربه ای متناسب با نیازهای خود هستند؛ تجربه ای که با تعاملات شخصی واقعی پشتیبانی شود.
از خود میپرسید چگونه برند خود را به روشی منحصر به فرد برند کنید؟ شخصیت برند خود را در هر جنبه از روند ساخت برند خود برجسته کنید.
در تمام نقاط تماس با این شخصیت برند سازگار باشید.
این می تواند به سادگی موارد زیر باشد اما به نحوی که با هویت برند شما همخوانی داشته باشد:
- صدای مکالمه ای در ارتباطات (با استفاده از “من” و “شما”)
- به اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه
- گفتن داستان هایی درباره تجربیات واقعی
- توصیف محصولات / خدمات خود به روشی عجیب و غریب
8- یک داستان برای برند بسازید.
هنگام ساختن برند، به طور مختصر به مشتریان بگویید که هستید.
از صدای کسب و کاری که برای برند خود انتخاب کرده اید استفاده کنید.
پیام رسانی شما باید کاملاً با برند شما مرتبط باشد و به طور مداوم منتقل شود.
این بخش از مراحل برندسازی روند توسعه برند از لوگو و شعار تبلیغاتی شما فراتر می رود تا جنبه های اصلی زیر را تعریف کند:
- کسی که هستید
- چیزی که ارائه می دهید
- دلیلی که مردم باید به شما اهمیت دهند
یک داستان برند فرصتی برای برقراری ارتباط در سطح انسانی است و از طریق آن ارتباط عاطفی مستقیمی با مصرف کنندگان برقرار می شود. معنی این امر این است که زبانی که شما استفاده می کنید باید بلافاصله در هنگام ایجاد حس آشنایی عاطفی درک شود.
مهمتر از همه: هنگام ایجاد یک داستان برند، به آنچه محصول شما می تواند انجام دهد نپردازید؛ به جای آن به این بپردازید که چرا محصول شما برای مشتری مهم است.
-
برای برند خود یک لوگو و شعار تبلیغاتی ایجاد کنید.
وقتی به نحوه ساختن برند فکر می کنید، احتمالاً اول از همه تصویرها در ذهن شما خطور می کنند. اما تا قبل از عمیق شدن در فرآیند ساخت برند در مورد لوگو صحبت نکرده بودیم.
این مرحله از مراحل برندسازی ممکن است همان مرحله ای باشد که در زمینه اجرای خلاقانه آن به کمک نیاز داشته باشید.
هیجان انگیزترین بخش فرآیند ساخت برند، ایجاد یک لوگو و شعار تبلیغاتی برای آن است. بنابراین برای ایجاد چیزی استثنایی و تقویت هویت بصری برند خود، وقت و هزینه صرف کنید. زیرا مهمترین بخش از ویژگی شماست و مشتریان با آن را زودتر از رفتار و کلام شما می بینند.
برای طی کردن مراحل برندسازی نیاز به کمک دارید؟
یک طراح متخصص می تواند به برجسته شدن برند شما کمک کند. تخصص آنها اطمینان حاصل خواهد کرد که شما یک لوگوی بی نظیر و همیشگی برای برند خود بدست خواهید آورد. یک طراح همچنین می تواند برای اطمینان از سازگاری در کاربردهای بعدی لوگو و ترکیب رنگ یا فونت های برند، دستورالعمل های برند را تحت عنوان گایدلاین هویت بصری برند به شما ارائه دهد.
یک گایدلاین قوی شامل موارد زیر است:
- اندازه و محل قرارگیری لوگو
- ترکیب رنگ
- تایپوگرافی و فونت ها
- آیکون گرافی (نگاره شناسی)
- سبک عکاسی / تصویر
- عناصر وب
-
برند خود را در هر جنبه از تجارت خود نشان دهید.
فرآیند ساخت برند هرگز متوقف نمی شود. برند شما باید در هر چیزی که مشتری شما می تواند ببیند، بخواند و بشنود، نمایان باشد و منعکس شود.
زمانی که ارباب رجوع وارد دفتر کار شما می شود یا مشتری وارد فروشگاه شما می شود – لوگوی شما باید هم در محیط و هم با تعاملات شخصی به نمایش گذاشته شود.
هر چیز ملموس – از کارت های ویزیت گرفته تا تبلیغات، بسته بندی و محصول به درج لوگوی شما نیاز دارد.
در هر پلتفرم دیجیتال اطمینان حاصل کنید که عناصر بصری شما در همه جا یکسان است. از گایدلاین برند خود برای ایجاد سازگاری با عناصر بصری از قبیل استفاده از رنگ و لوگو، فونت، عکس و غیره استفاده کنید.
وب سایت شما یکی از مهمترین نقاط تماس برند شما است. هنگام طراحی وب سایت خود: صدا، پیام و شخصیت برند خود را فراموش نکنید.
-
به برند بوک خود وفادار بمانید.
هر زمان نیاز به تصمیم گیری درباره هویت یا بازاریابی دارید به استراتژی برند خود مراجعه کنید.
پس از ایجاد صدای برند، از آن برای هر محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید.
تمام دستورالعمل های برندی را که ایجاد می کنید، مستند کنید و به عنوان مرجع داخلی منتشر کنید.
اگر برند سازگار نباشد آن وقت چه ارزشی دارد؟
برند خود را مدام تغییر ندهید. این ناهماهنگی مشتریان شما را گیج کرده و ایجاد برند طولانی مدت را دشوارتر خواهد کرد.
بزرگترین مدافع برند خود باشید.
هنگامی که برندی را می سازید که برای کسب و کار کوچک شما مفید باشد، شما (و کارمندانتان) بهترین طرفداران بازاریابی برند خود هستید.
هیچ کس بهتر از شما برندتان را نمی شناسد، بنابراین شما باید آن را تبلیغ کنید.
هنگام استخدام کارمندان، اطمینان حاصل کنید که آنها با فرهنگ برند هماهنگ هستند – همسو با ماموریت، چشم انداز و ارزش های برند شما.
کارمندان را تشویق کنید تا یک برند شخصی ایجاد کنند که با روند ساخت و مراحل برندسازی شرکت شما همسو باشد و باعث تقویت بیشتر دسترسی شود.
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.