برندینگ شخصی و مدیریت اعتبار آنلاین
ارسال شده توسط راوین خسروی
خرداد 10, 1400
2.43k بازدید
مدیریت اعتبار آنلاین یک سیستم برای نظارت، محافظت و مدیریت درک آنلاین از برند شماست.
برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، این همان مدیریت اعتبار و انتظارات مشتری آن ها در طول دوره عادی تجارت آن هاست. به عنوان مثال، هنگامی که صاحب کسب و کارهای کوچک، یک مشتری ناراضی دارد، سعی می کند این تجربه بد را درجا حل کنند یا از طریق تلفن یا ایمیل با مشتری ارتباط بر قرار کنند. این فعالیت ها مدیریت اعتبار واقعی است که سعی دارد مشتری را به امید حفظ کسب و کار در آینده راضی نگه دارد.
مدیریت اعتبار یک کسب و کار به صورت آنلاین تفاوت چندانی ندارد اما اهمیت بالاتری دارد، زیرا اخبار بد و نظرات بد می توانند خیلی سریع پخش شوند و به همان سرعت به برند شما آسیب برسانند.
در دنیای متصل به تلفن همراه، بسیار آسان است که مردم از یک برند به صورت آنلاین شکایت کنند. سایت های بسیار زیادی وجود دارد که در آنها می توان نظرات را ارسال کرد و این نظرات بسیار سریع می توانند به ویروسی منتشر شوند.
مدیریت اعتبار آنلاین، شامل موارد زیر است:
- نظارت بر آنچه در مورد برند شما به صورت آنلاین گفته می شود
- یافتن نظرات مخاطبان
- تولید محتوای نظرات مثبت درباره برند
- از بین بردن نظرات و تجارب ناخوشایند از برند
اهداف برندسازی شخصی و مدیریت اعتبار آنلاین
هدف اصلی برندسازی شخصی این است که آگاهی مخاطبان هدف برند بیشتر شود و تداعی های مثبت بیشتری ایجاد کند. در حالی که برنامه های حضور آنلاین به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت اعتبار آنلاین می تواند به شما کمک کند بیشتر مورد توجه قرار بگیرید، هدف اصلی در برنامه های اعتبار آنلاین سرکوب نتایج منفی جستجو است. تفکیک برند شخصی و مدیریت اعتبار آنلاین هر دو شامل ارسال محتوای شخصی شما هستند، اما برند شخصی بیشتر به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید یعنی اگر وب سایت های رقبای شما در نتایج جستجو در کنار وب سایت شما ظاهر شود باز هم مشکلی به وجود نمی آید و شما در جایگاه خود هستید. از طرف دیگر، مدیریت اعتبار آنلاین بیشتر تمرکز بر داشتن اولین صفحه از نتایج جستجوی شما است. هدف در اینجا مقایسه خود با دیگران نیست، بلکه جایگزینی نتایج غیر واقعی با نتایج دقیق تر از شما است. مخاطبان هدف یک هدف اصلی از برند شخصی، جلب توجه مخاطبان هدف شماست. افرادی که می خواهید از خدمات شما استفاده کنند یا با شما ارتباط برقرار کنند. این بدان معنی است که هویت کلامی شما، محتوایی که ایجاد می کنید، واژه های کلیدی شما و هویت بصری شما برای جلب نظر این گروه مخاطب طراحی شده است. اما هدف مدیریت اعتبار آنلاین، است که موارد منفی از صفحه اول نتایج جستجوی شما خارج شود. یعنی محتوایی که ایجاد می کنید برای موتورهای جستجو جذاب است و از آنجا که موتورهای جستجو برای نتایجی که به بهترین وجه به سوالات جستجوگران پاسخ می دهند ارزش قائل هستند، مخاطبان شما در واقع افرادی هستند که عبارات جستجوی مربوط به شما را تایپ می کنند و در صفحات جستجو ابتدا آن ها را می بینند. ثبات برنامه ها هنگام ساخت یک برند شخصی، حفظ ثبات در پیام رسانی خود در همه سیستم ها مهم است. انجام این کار به شما کمک می کند تصویر ذهنی خاصی از برند ایجاد کنید که افراد با نام شما مرتبط می شوند. یک روش خوب برای تقویت تصویر خود در ذهن مردم، استفاده از همان تصویر در هر پروفایل است یعنی تصویر پروفایل توییتر، پروفایل لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی یکسان باشد. اگر هدف شما مدیریت اعتبار آنلاین است و می خواهید انواع مختلفی از محتوا را که می توانید ایجاد کنید، از آنجا که موتورهای جستجو سعی می کنند نتایج متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهند، این استراتژی اطمینان حاصل می کند که محتوای شما به بالای صفحه نتایج جستجو می رسد. نتایج برنامه ها در دنیای واقعی در حالی که برند شخصی و مدیریت اعتبار آنلاین مسیرهای متفاوتی دارند اما هردوی این استراتژی ها اهداف بلندمدت یکسانی دارند زیرا با آگاهی بیشتر مخاطبان باعث ایجاد مزیت رقابتی می شوند. شناخت بیشتر مخاطبان هدف، جایگاه مناسب بین رقبا، موقعیت علمی سیاسی یا مذهبی، منزلت اجتماعی و… از دیگر اهداف این برنامه هاست.مقالات مرتبط
درباره کتاب Business Model You
پرفروش ترین نسخه جهانی مدل کسب و کار یک روش بصری منحصر به فرد برای خلاصه کردن و ایده پردازی خلاقانه هر ایده تجاری یا محصول در یک صفحه کاغذ معرفی می کند. کتاب “مدل کسب و کار شما” با استفاده از همان ابزار قدرتمند یک صفحه ای، به خوانندگان می آموزد که چگونه “مدل های تجاری شخصی” را ترسیم کنند، و روش های جدیدی را جهت انطباق مهارت های آنها با نیازهای متغیر بازار برای آشکار کردن امکانات جدید و رضایت بخش تر کردن شغل و زندگی معرفی می کند
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
برندسازی فروشگاه اینترنتی
برندسازی فروشگاه آنلاین و کسبوکار اینترنتی اقبال به خرید اینترنتی...
برندسازی مدرسه و دانشگاه
برندسازی مدرسه و دانشگاه و نکات مهم آن برندسازی مدرسه...
برندسازی کلینیک زیبایی
برندسازی کلینیک زیبایی و مراحل مهم آن صنعت زیبایی رشد...
برندسازی صنایع غذایی
همه چیز درباره برندسازی صنایع غذایی برندسازی صنایع غذایی در...
برندسازی کافه و رستوران
همه چیز درباره برندسازی کافه و رستوران برندسازی کافه و...
برندینگ خودروسازی
برندینگ خودروسازی و تبلیغات برای فروش خودرو بیش از 95...
دیدگاهتان را بنویسید