فاکتورهای اصلی اینفلوئنسری و انتخاب اینفلوئنسر
(مطلبی که در ادامه می خوانید برای کسب و کارهای متفاوتی که قصد معرفی خود توسط یک اینفلوئنسر دارند نیز بسیار مهم است.)
فاکتورهای اصلی اینفلوئنسری
اینفلوئنسرها صرف نظر از میزان مخاطبانی که تحت تأثیر قرار می دهند یا نقشی که برای تبلیغات شرکت ها، بازی می کنند باید فاکتور های متعددی را برای موفقیت در نظر بگیرند:
-
اصالت
یک رابطه قابل اعتماد با یک جامعه در قلب چیزی است که باعث موفقیت یک اینفلوئنسر می شود. هنگام همکاری با برند ها، نگرانی اصلی اینفلوئنسر ها این است که چگونه این رابطه معتبر را حفظ کنیم، بدون اینکه به عنوان “فروشنده” دیده شویم.
آنچه که ما بر آن تمرکز می کنیم ، بیشتر در مورد تعامل، احساسات و نتایج کسب و کار است. بهترین اینفلوئنسرها، بی طرفی و استقلال خود را از دست نمی دهند. اگر جایی به من پول پرداخت شود، من همیشه آن را افشا می کنم. من محصول یک شرکت را به فروش نمی رسانم و من فروشنده آنها نخواهم شد، این نقش من نیست.
یک قانون است که باید شفایت در نقش ها وجود داشته باشد – نقش شرکت و نقش اینفلوئنسر چیست؟
به عنوان یک اینفلوئنسر شما باید در مورد ماهیت رابطه ای که با یک شرکت دارید بسیار شفاف و روشن باشید.
-
برند مناسب
یک برند شخصی برای اینفلوئنسر تأثیرگذاری بیشتری دارد، اما اینفلوئنسر باید برند شخصی خود را طوری هماهنگ کند که گاهی اوقات با برند های شرکتی که می خواهد با آنها همکاری کند مغایرت نداشته باشد.
ترایان سوفر ،که یک اینفلوئنسر در YouTube ، توضیح می دهد، “واقعیت این است که، یک اینفلوئنسر که برند خاص خود را دارد، هنگامی که یک برند دیگر با او همکاری می کند، در اصل دو برند دارد، با ارزش های بالقوه متفاوت که در مسیر تعامل با مخاطبان قرار دارد – که گاهی اوقات می تواند اوضاع را بد کند او استدلال می کند که بیشتر اینفلوئنسرها می خواهند به همان اندازه که برند های تجاری ای که می خواهند با آنها شریک شوند، سلامت برندهای شخصی خود را نیز حفظ کنند.
به عنوان یک اینفلوئنسر، شما باید قادر باشید که تشخیص دهید چه چیز هم به نفع برند شما و هم به نفع برند شرکت استخدام کننده است و اگر منفعت و خوبی نداشت باید از آن ها دور کنید. برخی از اینفلوئنسرها، به ویژه کسانی که در حال پیشرفت هستند، نمی دانند که تا چه مدت می توانند موفقیت یا مخاطب خود را حفظ کنند آنها احساس می کنند نمی توانند نه بگویند. اما وقتی آنها نتوانند برند آنها را تبلیغ کنند یا برای آنها کسب درآمد کنند ، هیچکدام برنده نمی شود.
اگر بین برند و یک اینفلوئنسر، اگر اشتراکی وجود نداشته باشد، همکاری تسهیل نشده است، زیرا بدیهی است که اینفلوئنسر فقط برای پول، این کار را انجام داده است و طرفداران اینفلوئنسر نهایتا متوجه این موضوع می شوند و این پایان کار یک اینفلوئنسر است و طرفداران معمولا خیلی بخشنده نیستند.
-
جامعه (دسترسی ، تعامل ، ارتباط)
جامعه هدفمند، درگیر و در حال رشد، آخرین معیار موفقیت برای یک اینفلوئنسر است. به عنوان یک وبلاگ نویس، ویس تلاش کرد تا بفهمد چگونه می توان نوع مناسب اعضای جامعه را که اشتیاق به زیبایی مدرن و بدون فیلتر را دارند، به دست آورد و آن را توسعه داد.
فعالان بازاریابی اینفلوئنسر اغلب به سه عاملی که برای اندازه گیری جامعه تأثیرگذار استفاده می شود، به عنوان دسترسی، تشدید و ارتبط اشاره می کنند:
دسترسی: میزان کل مخاطبان تأثیرگذار در کل پیام رسان های اجتماعی که توسط فالوور ها، مشترکان و غیره اندازه گیری می شود و دسترسی به عنوان فردی است که به عنوان یک اینفلوئنسر سلبریتی، اینفلوئنسر موضوعی یا میکرو اینفلوئنسر، به این مشترکان دسترسی دارد.
تعامل: تعامل بین مخاطبان اینفلوئنسرها و محتوایی که آنها تولید می کنند با اشتراک گذاری، پسندیدن، بازدیدها، نظرات، ریتوییت ها و غیره اندازه گیری می شود.
اینفلوئنسرها باید بتوانند نشان دهند که جامعه طرفداران آنها زیاد است و آنها به محتوای آنها علاقه مند هستند. این جمله را به خاطر بسپارید ، “اگر یک توئیت برای 100000 دنبال کننده ارسال شود و کسی آن را بازتوییت نکند ، آیا این توییت اصلا مورد تعامل و پسند است”؟
ارتباط: مطابقت با موضوع محتوا اطمینان حاصل می کند که محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر با یک مجموعه ثابت از موضوعات مطابقت دارد که مورد علاقه طرفداران اینفلوئنسر است. از دیدگاه یک برند، ارتباط به چگونگی مطابقت طرفداران اینفلوئنسر با مخاطبان هدف این برند و همچنین همخوانی محتوای تولیدی اینفلوئنسر با موضوعات اصلی ای که برند می خواهد باید مرتبط شود.
-
محتوا
محتوا این است که چگونه یک اینفلوئنسر برای طرفداران خود ارزش قائل میشود و با آن ها رابطه برقرار می کند. این امر منجر به چالش مداوم دیگری در اینفلوئنسر ها می شود: چگونه می توان محتوا هایی جدید را یافت و نه هر محتوایی، که مثل آن را جای دیگری پیدا نکنند و آن محتوا فالوور ها را در یک مجموعه ی ثابت از موضوعات درگیر کند.
مقاله استراتژی تولید محتوا
واقعیت این است که همه اشکال رسانه های اجتماعی در ظهور اینفلوئنسر ها در عصر مدرن نقش اساسی دارد. رسانه های اجتماعی کانال های اینفلوئنسر ها را برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود به روشی که با آن راحت ترند فراهم می کند (همه موافق دوربین نیستند ، و برعکس همه هم نویسنده خوبی نیستند).
علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا، رسانه های اجتماعی به اینفلوئنسر ها کمک می کنند تا تعامل دو طرفه با مخاطبان در حال رشد را افزایش دهند که تأثیر آنها را در طول زمان افزایش می دهد.
این کاملاً معمول است که اینفلوئنسرها در چندین رسانه اجتماعی ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، وبلاگ نویسان به طور کلی از رسانه هایی مانند Facebook و Twitter برای به اشتراک گذاشتن پست های خود استفاده می کنند. با این حال، بیشتر اینفلوئنسرها از یک پلتفرم خاص استفاده می کنند که منجر به طبقه بندی ای مانند YouTubers ، Bloggers و Instagrammers می شود.
در اینجا برخی از گزینه های محتوا / پلت فرم وجود دارد که ممکن است اینفلوئنسرها آن را انتخاب کنند:
- فیلم ضبط شده/ YouTube
- پخش مستقیم فیلم/ Facebook Live
- عکس/ اینستاگرام
- صوتی/ پادکستز
- متن بلند/ وبلاگ ها
- متن کوتاه/ توییتر
- محتوای تنظیم شده/ Pinterest
- مشاوره حرفه ای/ LinkedIn
هر نوع محتوا باید به منظور ایجاد تغییر در رفتار طراحی شود، تا افراد را در یک مسیر از توجه کردن به یادگیری بیشتر و سپس به خرید بیشتر و طرفداری بیشتر هدایت کند. با هر یک از این سطح ها، شما به وفاداری بیشتری خواهید رسید.
اگر کسی چند صد هزار دنبال کننده داشته باشد اما هر روز برند های مختلفی را انتخاب کند ، مخاطبان خود را از دست می دهد (عدم اصالت / برند مناسب).
همینطور اگر کسی محتوای عالی تولید می کند، اما تعداد مخاطبانش صفر است، شما متوجه این نکته می شوید. پس این چهار عامل با هم ترکیب می شوند و باعث تأثیر گذاری در چشم انداز اینفلوئنسری در روزگار فناوری مدرن می شوند.
فرآیند استراتژی بازاریابی محتوایی
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
دیدگاهتان را بنویسید