برندینگ در سال 1400 و چگونگی تدوین برنامه و استراتژی
برندینگ در سال 1400 با رشد بسیار زیادی روبرو خواهد بود و از آن جایی که پیشرفت تکنولوژی و تغییر عادت رسانه ای مخاطبان اتفاق افتاده است، حضور هرچه پر رنگ تر بازاریابی دیجیتال و دیجیتال برندینگ را شاهد خواهیم بود.
اما اگر بخواهیم برند و برندینگ را ساده تر و آسان تر تعریف کنیم می توانیم بگوییم:
به زبان ساده، برند شما با درک کلی مشتری از کسب و کارتان تعریف می شود.
بنیانگذار آمازون، در تعریفی جالب تر می گوید: “برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می گویند.”
برندینگ 1400 اعتبار شماست!
در بازار امروز تلاش در جهت موفقیت و برندسازی، وضعیت برندینگ در سال 1400 را تضمین می سازد. یک برند موفق باید از جنبه های بسیاری در برقراری ارتباط و تجربه خوب عمل کند:
- محیط (ویترین فروشگاه یا دفتر)
- کاتالوگ، تابلو تبلیغاتی، بسته بندی
- وب سایت و تبلیغات آنلاین
- تولید و انتشار محتوا
- فروش و خدمات به مشتری
- داخلی (ارتباط با کارمندان)
آیا برندینگ در سال 1400 ساده است؟
حقیقت این است: ساختن یک برند یک شبه یا حتی در عرض چند ماه اتفاق نمی افتد.
برندینگ قطعا یک فرآیند است و به برنامه ریزی و استراتژی نیاز دارد. با این حال، تلاش مداوم منجر به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان شما خواهد شد.
این می تواند منجر به افزایش مداوم مزیت ها و فروش، تبلیغات دهان به دهان و حمایت از محصولات یا خدمات شما شود.
ساختن برند یعنی چه؟
ساختن برند یعنی ایجاد آگاهی در مورد کسب و کارتان با استفاده از استراتژی ها و کمپین ها با هدف ایجاد تصویری منحصر به فرد و ماندگار در بازار.
تصویر مثبت + برجسته شدن = موفقیت برند
برندینگ در سال 1400 باید استراتژیک تر پیش برود که می توان به سه مرحله تقسیم کرد:
- استراتژی برند
- هویت برند
- بازاریابی برند
استراتژی برند نحوه متفاوت بودن، قابل اعتماد بودن، به یاد ماندنی بودن و دوست داشتنی بودن شما را توسط مشتری ایده آل تان ترسیم می کند. این هدف، وعده ها و نحوه حل مشکلات مردم توسط شما را بیان میکند.
این اولین گامی است که باید هنگام برندینگ در سال 1400 بردارید (خواه تازه شروع به کار کرده باشید یا اینکه قبلا کسب و کارتان را راه اندازی کرده باشید).
شما نمی توانید خانه ای بدون طرح و نقشه بسازید، درست است؟
در مورد برند شما نیز همینطور است.
شما می توانید استراتژی برند را به عنوان طرحی برای نحوه ای که می خواهید جهانیان نسبت به کسب و کارتان نگاه کنند، در نظر بگیرید.
برندینگ در سال 1400 باید یک استراتژی برند موثر و جامع داشته باشد که شامل اجزای زیر به عنوان بخشی از فرآیند باشد:
- کشف برند
- تحلیل رقبا
- مخاطبان هدف
- صدای برند
- پیام و داستان برند
استراتژی برند بخشی اساسی و حیاتی برای برندینگ موفق است. استراتژی یکی از زمینه هایی است که اکثر مشاغل از آن چشم پوشی می کنند زیرا با عجله و بدون دقت وارد مرحله طراحی و بازاریابی می شوند.
هویت برند روشی است که شما می توانید استراتژی برند را با استفاده از عناصر بصری، پیام رسانی و تجربه به مردم انتقال دهید.
در برندینگ 1400، استراتژی برند شما بر چگونگی ارائه هویت شما تأثیر می گذارد و آن را با هدف حداکثر تاثیرگذاری همسو می کند.
عناصر هویت برند شما باید به طور مداوم در تمام کانال ها اعمال شود. این روشی است که کسب و کارتان را متمایز و قابل شناسایی می کند.
که شامل موارد زیر است:
- لوگو
- رنگ ها و فونت ها
- طراحی وب سایت
- محتوا
- تبلیغات
- چاپ یا بسته بندی
- و سایر موارد.
برندینگ در سال 1400 بازاریابی برند را با روشی پیش می گیرد که از طریق آن کسب و کارها یا سازمان ها با پیوند ارزش ها و صدا به مخاطب مناسب از طریق ارتباط استراتژیک، محصولات یا خدمات خود را برجسته کرده و درمورد آنها آگاهی می دهند.
برندینگ در سال 1400 می تواند تصویر برند شما را از طریق فعالیت های مختلف بازاریابی دیجیتال تقویت کند که این فعالیت های باید به طور موثر انجام شود:
- تجربه کاربر (به عنوان مثال: وب سایت شما)
- سئو و بازاریابی محتوا
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات کلیکی
این کانال ها در کنار هم برای دستیابی به آگاهی و رشد برند و برندینگ در سال 1400 حیاتی هستند که بعداً مفصل به جزئیات هر یک از این عناصر خواهیم پرداخت!
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
دیدگاهتان را بنویسید