پرسونال برندینگ (Personal-branding) چیست؟ّ
شما میدانید که برند چیست و هر کجا نام بازاریابی موفق و تاثیر گذار می آید ما به برند ها اشاره خواهیم کرد اما پرسونال برندینگ فقط برای کسانی که صاحب یک تجارت هستند، نیست و این مفهوم برای اکثریت مردم غیر متعارف است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی پرسونال برندینگ بسیار مهم است.
پرسونال برندینگ برای هر فردی که میخواهد داستان خود را با جهان به اشتراک بگذارد بسیار مهم و ضروری است برندسازی شخصی تلاشی عمدی برای ارتقای خود به گونهای است که و اعتبار ایجاد کند. با گذشت زمان، از پرسونال برندینگ می توان برای قرار دادن خود به عنوان یک رهبر در جایگاه خود استفاده کرد
پرسونال برندینگ چیست؟
در روزهای قبل از اینترنت پرسونال برندینگ شما واقعاً فقط کارت ویزیت شما بود. اگر شما در رسانهها و یا شخصی که به عنوان چهره تبلیغاتی شناخته نمیشدید، افراد کمی نام شما را شنیده بودند. در دنیای بسیار عمومی امروزی، جایی که هر اقدام کوچکی به طور طولانی در رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد، شما به مراتب کمتر ناشناس هستید.
پرسونال برندینگ، عمل بازاریابی افراد و مشاغل آن ها است . این ترکیبی از تجربه ها مهارت ها و شخصیت آن فرد است که می خواهید دنیا شما را ببیند. این بیان داستان شماست، چه کارآفرین، مدیر اجرایی یا تازه فارغ التحصیل شده باشید، پرسونال برند شما فرصت شما را تعیین می کند.
وقتی کسی نام شما را در گوگل میخواند، چند ثانیهای که کسی صرف دیدن نتایج جستجوی شما میکند، اولین تصور او را از شما ثابت میکند. نتایج جستجوی مثبت باعث علاقه بیشتر به پرسونال برندینگ شما می شود، در حالی که نتایج جستجوی منفی علاقه را از شما و رقبای شما دور می کند.
چرا داشتن پرسونال برند مهم است؟
اهمیت پرسونال برندینگ در توسعه کسب و کار؟
پرسونال برندینگ به بخش مهمی از موفقیت در هر کسب و کاری تبدیل شده است، به خصوص زمانی که شما “چهره برند” هستید. چه کارآفرین باشید، چه برای یک کسبوکار کوچک یا شرکت بزرگ کار میکنید، نحوه به تصویر کشیدن خود، چه به صورت حضوری و چه در فضای وب، میتواند تفاوت بزرگی در کوتاهمدت و بلند مدت شما ایجاد کند.
مهم نیست که شما در چه موقعیت شغلی هستید امروزه، پرورش یک برند شخصی مهمتر از همیشه شده است. پرسونال برندینگ شما را توضیح می دهد که چه کارهایی را انجام می دهید و چه می کنید و به شما این امکان را می دهد که در زمینه انتخابی خود برجسته شوید. چه کارمندی باشید که به دنبال بلند شدن و بالا رفتن از نردبان شرکت هستید یا مدیر عاملی که سرمایهگذاری کارآفرینی خود را ایجاد میکند، پرسونال برندینگ اعتبار و توجه را برای شما به ارمغان میآورد.
ساختن پرسونال برند شما یک عنصر کلیدی به استراتژی بازاریابی شرکت شما می افزاید و ارتباطات داخلی قوی تری با تیم شما ایجاد می کند.
هدف های پرسونال برندینگ:
اعتماد سازی
پرسونال برندینگ شما توضیح می دهد که چرا کارها را انجام می دهید و چه می کنید. ساختن یک پرسونال برند باعث می شود مردم احساس راحتی بیشتری کنند، گویی شما را می شناسند! این باعث ایجاد اعتماد به مخاطبان، کارمندان، مشتریان بالقوه یا هر شخص دیگری می شود که با آن ها در تماس هستید. داشتن یک برند شخصی همچنین به وضوح اهداف واقعی شما را مشخص می کند، که در ایجاد اعتماد کلیدی است.
شبکه سازی
پرسونال برندینگ به فرد کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که برای افراد در رشته خود بسیار خاص شوید. هیچ محدودیتی برای پرسونال برندینگ وجود ندارد. می تواند فراتر از دنیای دیجیتال باشد. همانطور که شهرت شما افزایش می یابد، در معرض دید بیشتری قرار خواهید گرفت که منجر به تأثیر مثبت و ارجاعات عالی می شود. بالاخره شما در کاری که انجام می دهید بهترین هستید، درست است؟
شبکه ای از افرادی بسازید که برایشان ارزش قائل هستید و به آنها اهمیت می دهید و روابطی را ایجاد کنید. وقتی متوجه شوند که شما به آنها اهمیت می دهید، شروع به مراقبت از شما می کنند.
اعتبار
پرسونال برندینگ به شما این امکان را می دهد که نام خود را به عنوان یک رهبر فکری یا متخصص در زمینه خود تثبیت کنید. این به کسب شناخت در حوزه تخصصی شما کمک می کند و می تواند تأثیری ماندگار بر افرادی که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین با آنها در تماس هستید ایجاد کند. تحسین، احترام و اعتماد با نام یک فرد بسیار همراه خواهد بود.
اگر برای مخاطبان هدف خود – که به شبکه پیوند می زند – بیشتر قابل مشاهده باشید، مردم شما را به عنوان یک متخصص درک می کنند. با برقراری ارتباط با آن ها، ارائه ارزش، برند شما را به محض اینکه اعتبار خود را ایجاد کردید، شما را به بالای بازار انتخابی خود هدایت می کند. این توانایی است که مردم به جای چیزهای فیزیکی به دنبال آن هستند.
ایجاد اعتماد به نفس
همچنین هنگام توسعه پرسونال برند خود اعتماد به نفس به دست خواهید آورد. اعتماد به نفس از ویژگی های مثبت و نقاط قوت شما ناشی می شود که به طور عمومی به اشتراک خواهید گذاشت. اما، مهم است که به یاد داشته باشید که همه انسان هستند.
مبارزات و چالشهای شما میتواند پاسخ بزرگی را در شبکه شما ایجاد کند. یک پرسونال برند خوب بر نقاط قوت شما به عنوان یک فرد تأکید می کند و به شما جهت می دهد که کجا می توانید از این نقاط قوت استفاده کنید.
اصالت
پرسونال برندینگ از اشتیاق، مهارت ها، اهداف و ارزش ها سرچشمه می گیرد. این به شما کمک می کند از چیزی که به آن اعتقاد دارید به چیزی که روزانه زندگی می کنید تبدیل شوید. این فرصتی برای شما نیست که چیزی بسازید که نیستید. هیچ کس نمی خواهد با شخصیت جعلی شما ملاقات کند. وقتی با دیگران مقایسه میشویم انجام این کار بسیار آسان است، اما مردم میخواهند شما را ملاقات کنند. آنها کسی را می خواهند که شما هستید، نه هیچ کس دیگری.
پرسونال برندینگ به شما کمک می کند معتبر باشید و آنچه را که برای آن ایستاده اید به نمایش بگذارید و برای دیگران ارزش بیافزایید. این به شما کمک می کند نقاط قوت خود را ارتقا دهید و در مورد نقاط ضعف خود صادق باشید. از سبک و منحصر به فرد بودن خود برای جذب مشاغل و مشتریان مورد نظر خود استفاده کنید.
مشاور پرسونال برندینگ کیست و چه کمکی به شما می کند؟
مشاور پرسونال برندینگ است که علاقه زیادی به برندسازی و کمک به افراد دارد و دانش لازم برای اینکار را دارد. این متخصص با استفاده از تخصص خود در پرسونال برندینگ، به افراد کمک می کند تا برندهای شخصی خود را توسعه دهند، حفظ کنند، بهبود دهند، دوباره اختراع کنند و مدیریت کنند. برای مدیرانی که بومی دیجیتال نیستند، مشاوران پرسونال برندینگ می توانند شما را در ایجاد یک روایت معتبر برای ایجاد شهرت آنلاین راهنمایی کنند.
روشی که یک مشاور پرسونال برند می تواند کمک کند / به شما کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید
پرسونال برندینگ موفق با یک هدف در ذهن شروع می شود. این وظیفه یک مشاور است که استراتژی ایجاد کند که با اهداف تجاری شما همسو باشد. فرآیند مشاوره اغلب با ارزیابی برند شما شروع می شود. در این مرحله، مشاور شما موقعیت شما را ارزیابی می کند. سپس، او به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید با برند خود به دست آورید، محدود کنید.
اگر احساس می کنید که اهدافتان دست نیافتنی یا بیش از حد بلندپروازانه هستند، داشتن یک متخصص برای همکاری مهم است. این متخصصان برندسازی میتوانند روی هدفگذاری شما بسنجید تا بدانید مسیر درستی را در پیش خواهید گرفت
پرسونال برندینگ به نقاط قوت و ضعف شما اشاره می کند
در مرحله اولیه مشاوره، شما نیز تحت ممیزی پرسونال برندینگ قرار خواهید گرفت. در اینجا، متخصص پرسونال برند می کند که کدام جنبه ها کار می کنند و کدام حوزه ها باید بهبود یابند یا به طور کلی متوقف شوند این شامل بررسی و تحلیل سوشیال مدیا رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل وب سایت و رقابت شما می شود
پرسونال برندینگ شما را در ایجاد یک استراتژی محکم راهنمایی می کند
هنگامی که ارزیابی انجام شد، زمان آن رسیده است که یک استراتژی پرسونال برند ایجاد کنید. با کمک حرفه ای، می دانید که چگونه از رسانه های اجتماعی به روش صحیح استفاده کنید. هنگام ایجاد شهرت، جزئیات مهم هستند. این متخصصان به شما کمک میکنند تا یک برند صیقلی و ثابت ایجاد کنید که شخصیت و تخصص شما را در تمام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی شما منعکس میکند.
بسیاری از مدیران نیز در مورد آنلاین بودن مردد هستند زیرا نمی دانند چه محتوایی را باید پست کنند. اگر اینطور است، یک مشاور پرسونال برندینگ نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
داشتن یک پرسونال برند در پیشرفت موقعیت شغلی شما بسیار موثر است اگر قصد ساخت پرسونال برند خود را دارید می توانید از لینک های زیر به مقالات مربوط به این موضوع مراجعه و از آن استفاده کنید.
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
دیدگاهتان را بنویسید