استراتژی برند شخصی چیست؟ + مزایای آن
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد در زمینه شما از هیچ به شهرت ملی می رسند؟
برنامه راهبردی برای حرفه ای ها، کارشناسان و مدیران اجرایی
این متخصصان تمام توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند، سخنرانی های اصلی را در کنفرانس های برتر ارائه می دهند و بهترین مشتریان را جذب می کنند. آیا این مردان و زنان فقط از بقیه ما باهوش ترند؟ یا آنها از برخی از استراتژی برند شخصی که بقیه ما در مورد آنها اطلاعی نداریم پیروی می کنند؟
چند سال پیش، Hinge یک پروژه تحقیقاتی را آغاز کرد تا در مورد این ستاره های صنعت (که ما آنها را کارشناسان مشهور می نامیم) و استراتژی برند شخصی آنها هرچه می توانیم بیاموزیم. کار خود گوی سبقت را از رقبا بربایید!محققان با بیش از 1000 کارشناس مشهور و خریداران خدمات آنها مصاحبه کردند تا بفهمند چه اتفاقی می افتد و دقیقاً چه کاری برای توسعه و عرضه برندهای شخصی خود انجام داده اند.
نتایج یافته ها در یک کتاب به نام The Visible Expert منتشر شد.
امروز، من یک راز کوچک را به شما اعلام می کنم: اکثر این کارشناسان مشهور تفاوت چندانی با بقیه ما ندارند. در حقیقت، بسیاری از آنها اعتراف می کنند که آنها باهوش ترین افراد در زمینه های خود نیستند. آنها نویسنده به دنیا نیامده اند. آنها سخنران متولد نشده اند. و بیشتر آنها با کاریزمای استثنایی متولد نشده اند.
در عوض، آنها استراتژی برند شخصی خود را به روش سخت و از طریق آزمایش و خطا توسعه دادند. این بدان معناست که هر یک از آنها مسیر متفاوتی را دنبال کرده و سعی کرده اند مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها را در طول مسیر کنار بگذارند.
تحقیقات مشخص کرده است که واقعا چه چیزی کار می کند و چه چیزی اتلاف وقت و پول است. بنابراین مجبور نیستید آزمایش کنید.
با این حال، قبل از اینکه وارد میدان شویم، می خواهم بدانید که یک ویژگی حیاتی وجود دارد که شما نیاز دارید تا برند و حرفه شخصی خود را به سطح بعدی برسانید – عزم و اراده برای پیشرفت آن.
موانعی در طول راه وجود خواهد داشت و ممکن است لازم باشد گاهی اوقات دروس را اصلاح کنید تا به مسیر اصلی خود بازگردید. اما اشکالی ندارد. کمی ناملایمات با شما همراه است و شما باید آماده باشید تا از طریق رود خروشان مخالف عبور کنید.
به یاد داشته باشید، از پایین کوه قله همیشه دست نیافتنی به نظر می رسد. اما اگر بر روند رسیدن به آنجا تمرکز کنید – یک قدم کوچک را در یک زمان بردارید – متوجه خواهید شد که با تعجب به دنیایی که پشت سر گذاشته اید نگاه می کنید. این سفری است که ارزش رفتن را دارد!
استراتژی برند شخصی چیست؟
استراتژی برند شخصی طرحی است که شهرت و شغل شما را از تاریکی نسبی به چشم انداز بالا می برد و توصیف می کند که امروز کجا هستید و می خواهید در آینده به چه سطحی از دید برسید. سپس تاکتیک ها، ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای رسیدن به هدف خود را شامل می شود، از جمله تقویم محتوای روزانه که سفر روزانه شما را راهنمایی می کند. یک استراتژی دقیق برنامه ریزی شده، عدم قطعیت در جستجوی شما برای تخصص قابل مشاهده را از بین می برد تا بتوانید بر انجام آن تمرکز کنید.
یک استراتژی برند شخصی به شدت در بازاریابی محتوا ریشه دارد. در واقع، اکثر مهارت ها و ابزارهای توصیف شده در این نقشه راه، اجزای بازاریابی محتوا هستند.
پنج سطح دید
سطح 1: کارشناسان مقیم.
این متخصصان در شرکت ها و مشتریان خود از احترام زیادی برخوردارند، اما در خارج از آن مخاطبان دید کمی دارند. اکثر کارشناسان مشهور سفر خود را در اینجا آغاز می کنند.
سطح 2: قهرمانان محلی.
این افراد در خارج از شرکت خود شروع به شناخته شدن می کنند. آنها در جوامع تجاری محلی خود بیشتر فعال هستند، اغلب در مورد عملکردهای تجاری و وبلاگ نویسی صحبت می کنند. آنها حتی ممکن است کسب و کار جدیدی را برای شرکت خود به ارمغان بیاورند.
سطح 3: ستاره های در حال ظهور.
این متخصصان شهرت منطقه ای پیدا کرده اند. آنها در بین همسالان خود در منطقه بسیار شناخته شده هستند و اغلب در زمینه تخصص خود صحبت می کنند و می نویسند. Rising Stars تمایل به ایجاد مشاغل با کیفیت بالاتر و دریافت هزینه های بالاتر دارد.
سطح 4: صنعت راک استارز.
این افراد به دلیل تخصص خاصی که دارند در سراسر کشور شناخته شده اند. آنها مشتریان برتر و هزینه ها را جذب می کنند. در نتیجه، آنها به دارایی های مهم شرکت های خود تبدیل می شوند.
سطح 5: سوپراستارهای جهانی.
کارشناسان نخبه جهان، سوپراستارهای جهانی از طاقچه های خود خارج شده و در صنایع خود به طور گسترده ای شناخته شده اند. آنها بالاترین هزینه ها را دریافت می کنند و شرکت های سراسر جهان می خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند.
اولین کار شما این است که بفهمید کدام یک از این سطوح، امروز شما را توصیف می کند. سپس باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطح تخصصی برسید.
قبل از اینکه بلافاصله به سراغ Global Superstar بروید، به خاطر داشته باشید که هر مرحله پی در پی نیاز به تلاش و زمان بیشتری نسبت به مرحله قبلی دارد.
به عنوان مثال، به طور کلی انتقال از Resident Expert به Local Hero راحت تر از صنعت راک استار به Global Superstar است. برای تبدیل شدن به یک نام جهانی، احتمالاً باید بیشتر وقت آزاد خود را سرمایه گذاری کنید.
آیا شما آنقدر وسواس و فداکار هستید که آن را کنار بگذارید؟ فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید.
مزایای استراتژی برند شخصی قوی
به غیر از تقویت نفس خود، استراتژی یک برند شخصی قدرتمند چه مزایای ملموسی می تواند داشته باشد؟
دلیل اینکه ستاره ها می توانند هزینه بیشتری دریافت کنند این است که بسیاری از خریداران مایل به پرداخت حق بیمه برای متخصصانی هستند که به آنها اعتقاد دارند. آن ها مایلند هزینه بیشتری را برای اطمینان از اینکه متخصص، دانش و تجربه بیشتری را برای مشکلات آنها به ارمغان می آورد، پرداخت کنند و آنها را سریعتر حل کنند و با دقت بیشتر نرخ صدور صورتحساب بیشتر تنها مزیت نیست. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:
- کارشناسان بسیار مشهود توجه رسانه ها را بیشتر جلب می کنند. هنگامی که یک خبرنگار به نقل قول معتبر نیاز دارد، با متخصصانی که از نزدیک با موضوع مورد بحث در ارتباط هستند تماس می گیرد.
- کارشناسان دارای برند خوب همچنین می توانند مشارکت های ارزشمند را به راحتی و با سازمان های مطلوب تر تضمین کنند. آنها مشتریان با کیفیت بهتر را نیز جذب می کنند. در بسیاری از موارد، مشتریان به دنبال یک متخصص می گردند.
- متخصصان با برندهای شخصی قوی نیز به نفع شرکت های خود هستند. در نتیجه اثر هاله، شهرت یک متخصص اغلب به سازمانی که در آن کار می کند، سرایت می کند. این رابطه می تواند تأثیرات بسیار واقعی بر برند شرکت و چشم انداز توسعه کسب و کار داشته باشد. طبق تحقیقات ما، حدود دو سوم کارشناسان قابل مشاهده به طور متوسط این تأثیر قابل توجه را بر شرکت های خود دارند.
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
دیدگاهتان را بنویسید