تحلیل برند شخصی جو بایدن + گایدلاین انتخاباتی
برند شخصی جو بایدن دموکرات آمریکایی و رئیس جمهور منتخب ایالات متحده با بیش از 74 میلیون رای که بعد از بیش از نیم قرن تجربه ی سیاسی با کمپین اخیر خود برنده ی انتخابات 2020 آمریکا شد.
دلایل موفقیت جو بایدن در انتخابات
در تحلیل های سیاسی بسیار پنج دلیل موفقیت اصلی بایدن را بحران شیوع کرونا، پول، میانهروی، کمحرفی و ضدیت او با دونالد ترامپ می دانند، اما تمام این موارد برای حضور در کمپین انتخابات نیاز به تداعی هویت مشخصی از بایدن است.
در مقالات بحران کرونا به عنوان بزرگترین عامل موفقیت بایدن و عاملی که اصلا در کنترل خود او نبوده، اشاره شده است. تمرکز رسانهها بر کووید بازتابدهنده نگرانی مردم درباره همهگیری بود تا اینکه شکلدهنده آن باشد؛ که به وضعیت نامطلوب نحوه مدیریت بحران از سوی رییسجمهور در نظرسنجیها تبدیل شد.
بایدن در طول فعالیتهای سیاسیش، در زمینه به دردسر انداختن خودش شهرت کسب کرده است. گرایش بایدن به «گاف دادن» نخستین کارزار انتخاباتی او در سال ۱۹۸۷ را از ریل خارج و موجب شد او هرگز موفقیتی در دومین نامزدی خود در سال ۲۰۰۷ هم به دست نیاورد.
اما حداقل مقداری اعتبار باید به استراتژی هماهنگ کارزار انتخاباتی بایدن داده شود که میزان حضور عمومی نامزد خود را محدود کرد، یک سرعت سنجیده را در مبارزات انتخابی در پیش گرفت و احتمال ایجاد خستگی یا بیاحتیاطی را به حداقل رساند.
که کارزار بایدن تلاش کرد از مسیر ترامپ دوری کند و اجازه دهد ترامپ تنها شخص باشد تا حرفهای خودش علیهاش تمام شود، که در نهایت نتیجه داد.
سومین عامل پیروزی بایدن را به انتخاب شعار از سوی کارزار او نسبت دادهاند. هفته قبل از انتخابات، کارزار بایدن آخرین تبلیغات تلویزیونی خود را با شعاری که سال گذشته هنگام آغاز مسیر انتخاب کرده بود، منتشر کرد.
بایدن گفت که مبارزه برای «روح آمریکاست» و فرصتی برای ملت است تا آنچه را که او به عنوان «تفرقه و هرج و مرج چهار سال گذشته» توصیف کرد، پشت سر بگذارد. که ترامپ بیش از حد قطبیکننده و ملتهب بود و آنچه مردم آمریکا میخواستند رهبری آرامتر و با ثباتتر بود.
از دیگر عوامل برنده شدن بایدن به پول کارزار انتخاباتی او اشاره می کنند، در ابتدای سال جاری، خزانه کارزار انتخاباتی بایدن خالی بود. بایدن به صورت آگاهانه با وضعی نامساعدتر نسبت به ترامپی که تمام دوره ریاستجمهوریاش را توانست کارزاری با میلیاردها دلار ترتیب دهد، وارد رقابتهای عمومی انتخابات شد. در بررسی های تحلیلی سیاسی آماده است که از ماه میلادی آوریل به بعد کارزار بایدن به یک نیروی «منهدمکننده» جمعآوری پول تبدیل شد و به موقعیت مالی بسیار مستحکمتری از رقیبش ترامپ رسید.
تحلیل برند شخصی رئیس جمهور آمریکا
آمریکای بعد از ترامپ به فردی نیاز داشت که با مردم ارتباط برقرار کند آن ها را دوست داشته باشد، مثل بقیه مردم زندگی کند، از آن ها حمایت کند، متعلق به تمام مردم آمریکا و بنابراین شخصیت برند آقای بایدن باید متفاوت از آقای ترامپ باشد.
زبان بدن و هویت کلامی در ایجاد برند شخصی جو بایدن
در برند شخصی جو بایدن، زبان بدن و هویت کلامی از ویژگی های مهم هستند. تفاوت چهره و حالت دست های ترامپ و بایدن را با هم مقایسه کنید.
ترامپ چیزی را قبول نمی کند، گارد میگیرد، مسخره می کند، قانون شکنی می کند و همه چیز را به خودش نسبت می دهد اما در مقابل بایدن، لبخند می زند، دست ها به سمت مخاطب اشاره می کند، اشتباهات را می پذیرد و از تمام مردم آمریکا حمایت می کند.
اثر ارتباط با خانواده در برند شخصی جو بایدن
بایدن در بیشتر تصاویر همسر را در آغوش می کشد که نشان از حمایت دارد. در مقابل ترامپ در اکثر موارد حتی دست همسرش را نمی گیرد.
همونطور که در تصاویر زیر می بینید، بایدن خود را متعلق به جمع میبیند، با مردم ارتباط برقرار می کند و بین مردم عکس می گیرد اما ترامپ اکثر مواقع با جدیت بالای سن می ایستد یا می رقصد و طرفداران از او عکس می گیرند.
بایدن با پرت کردن کت خود بین مردم میخواهد حس تعلق به مردم را تداعی کند که در برند شخصی او بسیار مؤثر است.
در برندسازی شخصی جو بایدن ارتباط با مردم نکته ای بسیار مهم است، او روی زمین مینشیند خود را خاکی و مردمی نشان می دهد در کنار این موضوع نشان می دهد که از سیاهپوستان و کودکان آن ها حمایت می کند.
آرکتایپ برند شخصی رئیس جمهور آمریکا
مواردی که مشاهده کردید همگی عناصری از آرکتایپ های برند هستند.
تعلق به جمع، ارتباط بر قرار کردن با مردم و خاکی و مردمی بودن شواهدی از آرک تایپ مرد معمولی یا Every man هست و در کنار این آرک تایپ، حمایت کردن، در آغوش کشیدن، عکس با سیاهپوستان و صحبت های حامی گرایانه، نشان و شاهدی از آرک تایپ حامی هستند.
این شخصیت برند بایدن در مقابل شخصیت ترامپ قرار می گیرد زیرا شخصیت برند او فردی است حاکم، مغرور، نژادپرست، قانون شکن که این موارد شواهدی از آرک تایپ حاکم و عاصی هستند.
کمپین انتخاباتی جو بایدن 2020
برنامه های ارتباطاتی بر مبنای هویت برند شکل می گیرند. بنابراین هویت کلامی و بصری بایدن باید از عناصری استفاده شود که در هویت این برند تعریف شده اند. از آنجایی که هویت برند بایدن تاکید بیشتری بر آرکتایپ مرد معمولی دارد از رنگ های این آرکتایپ بیشتر استفاده شده است و از آرکتایپ حامی در تصاویر و ارتباطات استفاده شده است.
شعار تبلیغاتی در برند شخصی جو بایدن
A PRESIDENCY FOR ALL AMERICANS
با اینکه شعارهای دیگری در مسیر انتخابات و در حتی نزدیک به رای گیری معرفی شد اما شعار اصلی این کمپین بر مبنای هویت برند “یک ریاست جمهوری برای همه آمریکایی ها” بود و تاکید بر تعلق به مردم دارد.
تصاویر و رنگ ها در برندینگ شخصی جو بایدن
تصویر زیر رنگ ها و تصاویری است که مربوط به آرکتایپ آدم معمولی یا مرد معمولی می شود.
لوگوی برند شخصی جو بایدن
بایدن نامزدی خود را در سال 2020 با لوگوی طراحی شده توسط تیمی از آژانس تبلیغاتی Mekanism به ریاست طراح و مدیر هنری Aimee Brodbeck اعلام کرد. برودبک در سایت خود گفته که E راه راه قرمز از پرچم و سه نوار لوگوی باراک اوباما الهام گرفته شده است.
گایدلاین هویت بصری جو بایدن
بر مبنای استراتژی و هویت برند، بخش به بخش گایدلاین طراحی می شود تا هر جایی که به لوگو یا تصویر بایدن نیاز باشد در برند شخصی از این نظام نامه استفاده شود.
دانلود گایدلاین هویت بصری «جو بایدن»
درباره راوین خسروی
مدرس دوره های مدیریت برند. ستراتژیست و مشاور برندهای مدیریت تبلیغات، استارتاپ برندینگ
سایر نوشته های راوین خسروی
در لینکدین
ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
برندسازی فروشگاه اینترنتی
برندسازی مدرسه و دانشگاه
برندسازی کلینیک زیبایی
برندسازی صنایع غذایی
برندسازی کافه و رستوران
برندینگ خودروسازی
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
Hey, thanks for the blog post. Thanks Again. Want more. Chelsy Andrej Hillman
بسیار عالی بود دکتر عزیز
موفق باشین
ممنون از شما
لطف دارین